Ez a játék…huh…teljességgel komolyan mondom, már az epikus érzéssel tölt el, amikor csak simán a menüben vagyok. A menüben! Komolyan, itt a zene, tessék azonnal benyomni és hallgatni!:
És akkor még nem is beszéltünk a játékról! Tudom, hogy a végén szoktam elmondani a véleményem a játékról, de ez valami eszméletlenül rohadt epikus és észveszejtően zsírkirály játék lett! O_____O Már az első része a Transformers War for Cybertron is valami hihetetlenül jó lett, de a Fall of Cybertron még elődjén is túltesz, nem csak mint Transformers játék, hanem mint játék! De kezdjünk is bele a fejtegetésébe medium fokozaton:
1. The Exodus
Az Álcák megtámadták űrhajónkat a Bárkát és megpróbálják megakadályozni, hogy átjussunk a portálon. Űrdongóra hárul a feladat, hogy ellenségünk megállításábansegédkezzen az Autobotoknak.
Vélemény:
Epikus! Már az elején a történet végén kezdünk, ennek értelmében a többi pálya ennek a pályának lesz az előzménye, plusz az utolsó, ami pont ekkor fog játszódni és nagyon komoly, hogy miközben Űrdongóval császkálunk látjuk, ahogy mondjuk Soundwave szétlő pár autobotot. A poén ebben az, hogy az utolsó pályán pont Soundwave-val kell szétlőnünk pár autobotot, tehát mondhatni, hogy magunkat látjuk:) Ez a játék tanító pályája, ami szerintem jól elmagyaráz mindent és rendesen be is ránt a játékba minket.
Nehézség: 3/10
Játékélmény:10/10
Kampány: Autobot
Karakterek: Űrdongó
Különleges képesség: nincs
2. Defend the Ark
Utolsó megmaradt szállítóhajónkat az Álcák lerohanják. Optimus Prime bőrébe bújva kell megállítanunk a rohamot.
Vélemény:
Optimus külsője megváltozott és szerintem így még karajabbul néz ki, a pálya valami eszméletlenül hangulatos, olyan igazi háborús élmény, tényleg elhiszem, hogy egy csata kellős közepén vagyok, főleg, hogy az elesett katonáinknak is kell segíteni és ezek a kis apróságok élettel töltik meg a játékot.
Nehézség: 5/10
Játékélmény: 10/10
Kampány: Autobot
Karakter: Optimus Prime
Különleges képesség: Parancs
3. Metroplex Heeds the Call
Sikeresen felébresztettük Metroplexet, akinek segítségével sikeresen felvesszük a harcot az álca haderőkkel.
Vélemény:
Váóóóóóóó! O_O Aki kicsit jártas a Transformers univerzumban az tudhatja, hogy Metroplex egy kisebb városrésszé tud átalakuni. Most gondoljatok bele milyen érzés egy városmérető autobotnak parancsolni O_O És a végén mikor szó szerint beledöngöljük Megatront a földbe…hát az valami eszméletlen O_O
Nehézség: 5/10
Játékélmény: 10/10
Kampány: Autobot
Karakter: Optimus Prime
Különleges képesség: Parancs
4. Eye of the Storm
Grimlock elhagyta őrhelyét a harcban. Cliffjumper-re és Jazz-re hárul a feladat, hogy felkutassák őt a rozsdatengerben. Később felfedezünk egy térkép termet, ami egy energonban gazdag bolygót jelez.
Vélemény:
Lopakodós pálya, ami kifejezetten hangulatosra sikerült, bár vannak ellenfelek, akik nehezen legyőzhetők, viszont kijátszhatók :)
Nehézség: 4/10
Játékélmény: 9/10
Kampány: Autobot
Karakter: Cliffjumper
Különleges képesség: Láthatatlanság
5. Cut and Run
Folytatjuk Grimlock keresését, ám belebotlunk Shockwave-be, az álcaprofesszorba és kis kedvenceibe, az insecticonokba.
Vélemény:
Kicsit alienes beütésű pálya, főleg a sok insectikon miatt (rovar robotok), akik seregestül jönnek utánunk és a sok menekülős rész is emlékezetessé teszi ezt a pályát.
Nehézség: 6/10
Játékélmény: 9/10
Kampány: Autobot
Karakter: Jazz
Különleges képesség: Vonóhorog
6. Death from Above
Az autobotok rátaláltak a hihetetlen mennyiségű energonra hála Jazznek és Cliffjumpernek. Most az álcák szerepében kell visszaszereznünk, ami a miénk! Le kell rombolnunk egy közeli hidat, hogy elvágjuk ellenségünk útját.
Vélemény:
Nagyon király repülős pálya, tetszik, hogy Vortex alapból helikopter, viszont ha gyorsítunk a sebességünkön átvált repülőbe. Hihetetlen szabadságérzetet ad :)
Nehézség: 7/10
Játékélmény: 10/10
Kampány: Álca
Karakter: Vortex
Különleges képesség: Sokkoló hullám
7. Belly of the Beast
Most, hogy a híd megsemmisült, el kell kapnunk az autobot szállítójárművet, hogy visszaszerezzük az energont.
Vélemény:
Elég hangulatos pálya, bár nem annyira emlékezetes, de ez is elég izgalmas.
Nehézség: 6/10
Játékélmény: 9/10
Kampány: Álca
Karakter: Swindle
Különleges képesség: Vonó horog
8. Combaticons Combine!
Az időközben replővé átalakult szállítójárműre fellopakodva összekapcsolódunk a többi Combaticonnal és létrehozzuk az álcák pusztító fegyverét: Brutikust.
Vélemény:
Esélyük nincs! Bruticussal úgy szétverünk mindenkit, hogy porhüvelye sem marad. Igazi, vérbeli pusztító pálya.
Nehézség: 5/10
Játékélmény: 10/10
Kampány: Álca
Karakter: Swindle, Bruticus
Különleges képesség: Vonó horog, Extra sokk hullám
9. Megatron Returns
Soundwave megelégelve Üstökös parancsolgatásait, hűségének bizonyítékaként újraépíti Megatront, aki kegyetlenül megtorolja egykori helyettese árulását.
Vélemény:
Egyik kedvencem, Megatront összerakni hihetetlen élmény, továbbá ezen a pályán van egy konkrét jelenet az 1986-os Transformers – The Movie-ból egy ma már klasszikusnak számító jelenet, amikor Megatron megjelenik.
Nehézség: 6/10
Játékélmény: 10/10
Kampány: Álca
Karakter: Soundwave, Megatron
Különleges képesség: Lézercsőr és Görgető, Lebegés
10. The Final Countdown
Tripticon megmaradt roncsait kezdjük el felkutatni, hogy aztán elkészíthessük belőle hajónkat, a Nemesist.
Vélemény:
Kicsit mintha monoton lett volna megint Megatronal menni ezen a pályán, de nagyon hangulatos, hogy a korábbi részben legyőzött Triptikon ismét visszatér, még ha szó szerint más formában is.
Nehézség: 7/10
Játékélmény: 9/10
Kampány: Álca
Karakter: Megatron
Különleges képesség: Lebegés
11. Starscream's Betrayal
Üstökös visszatért és beleköp Megatron terveibe ott, ahol csak tud. Később kiszabadítjuk Grimlock-ot béklyóiból, hogy aztán vele folytathassuk a pályát.
Vélemény:
Egyik legjobban összerakott pálya. Hangulatos, hogy az elején egy egyszerű álca katonával kezdjük az irányítást, majd átváltunk Üstökösre, hogy aztán később Grimlock-al mehessünk. Hihetetlen milyen jól megoldották ezeket az átvezetéseket!
Nehézség: 6/10
Játékélmény: 10/10
Kampány: Álca, Autobot
Karakter: Álca katona, Üstökös, Grimlock
Különleges képesség: Nincs, Láthatatlanság, Nincs
12. Grimlock Smash
Grimlock-kal kell utat törnünk Shockwave-hez, aki egy idegen bolygó teremtményeivé változtatott minket. Ehhez azonban egy seregni insecticonon kel átverekednünk magunkat. Végül kinyitjük az első pályáról már ismerős portált.
Vélemény:
Nagyszerű pálya, főleg Grimlock hihetetlen ereje miatt, csak megyünk előre és zúzunk, főleg T-Rex módban, továbbá itt is visszaköszön az 1986-os rajzfilm egy jelenete.
Nehézség: 5/10
Játékélmény: 10/10
Kampány: Autobot
Karakter: Grimlock, Swoop
Különleges képesség: Dinó mód, Nitró
13. Till All Are One
Metroplex energiájával sikerül elindítanunk a Bárkát, de az álca csapatokat még vissza kell vernünk. Kezdődjék a végső küzdelem!
Vélemény:
Ez a legleglegkirályabb pálya! Valami hihetetlen milyen remekül összerakták ezt is! Folyamatosan ugrálunk egyik oldalról a másikra, végül pedig választhatunk is Optimus és Megatron irányítása között, igaz a végkifejlet ugyan az lesz.
Különleges képesség: Lézercsőr és Görgető, Nitró, Extra sokk hullám, Parncs és vonó horog, Rohamozás
Vélemény az egész játékról:
Ez a valaha készült legjobb Transformers játék! Kész, ez tény! És nem csak mint Transformers játék állja meg a helyét, hanem mint sima játék is! A rengeteg utalás a régi sorozatokra, képregényekre, a remek karakterek, a csodálatos grafika, a magával ragadó zene, az ikonikus harcok…egyszerűen magávalragadják az embert és nem eresztik el! Egyetlen „negatívum” ami eszembe jut, hogy nem lehet karaktert választani, ami az első játékban volt, de ez nem is számít, hiszen kapunk bőven változatos karaktereket a játék során. Kötelező darab, nem csak rajongóknak, hanem MINDENKINEK MUSZÁLY EZZEL JÁTSZANIA!!! Ez A játék! Hangulatos, izgalmas, akció dús, pörgős, megunhatatlan…egyszóval az egyik legremekebbül elkészített játék, amivel ember valaha játszott.
Játszható karakterek:
Autobotok:
Űrdongó (1)
Optimus Prime (3)
Cliffjumper (1)
Jazz (2)
Grimlock (2)
Swoop (1)
Röptűz (1)